Bestelling

Selecteer een vestiging

Je hebt nog niets besteld

Organisatie

New York Pizza bestaat uit verschillende franchisewinkels in het hele land. De franchisenemers worden ondersteund door de verschillende afdelingen op het hoofdkantoor van New York Pizza, dat gevestigd is in Amstelveen. Op elke afdeling is er een vast aanspreekpunt voor de franchisenemers. De organisatie vanuit het hoofdkantoor richt zich voortdurend op twee 'partijen'. Enerzijds op de consument, die in nauwe samenwerking met de franchisenemer wordt benaderd. En anderzijds op de franchisenemer zelf. Alle afdelingen op het hoofdkantoor leveren hierbij een toegevoegde waarde. Dat begint al bij de eerste kennismaking en loopt door bij de dagelijkse begeleiding en mogelijke verdere uitbreiding van het aantal vestigingen van een franchisenemer, of bijvoorbeeld bij een contractverlenging. Deze toegevoegde waarde staat onder meer beschreven in de franchiseovereenkomst, terwijl de verdere invulling gedetailleerd in de handboeken staat.

Strikte kwaliteitscontrole 

Alle recepten van New York Pizza zijn nauwkeurig vastgesteld in diverse handboeken. Daarin staan hoeveelheden, bereidingswijze en kwaliteit van de producten exact omschreven. Een door New York Pizza ontwikkelde controleprocedure zorgt ervoor dat alles ook volgens de voorschriften verloopt. Het garandeert dat elke New York Pizza-vestiging steeds dezelfde kwaliteit aan de klant kan leveren.

New York Pizza-hoofdkantoor 

De directie van New York Pizza bestaat uit oprichter Philippe Vorst.

De marketingafdeling is verantwoordelijk voor het opstellen van het marketingplan en de bewaking van het concept, dit in goed overleg met de Marketing Commissie. Verder is de marketing zeer actief op het gebied van zogenaamde ‘product introductions’ en ‘joint promotions’, waarbij er voor de vestigingen ludieke acties worden bedacht en georganiseerd. Zo zijn er bijvoorbeeld ‘joint promotions’ met films, waarbij klanten kaarten voor een première kunnen winnen of bij hun bestelling een DVD kunnen bestellen.

Marketing houd zich de laatste jaren veel bezig met nieuwe media, waaronder social media en e-commerce. Vooral de marketingactiviteiten online worden steeds belangrijker.

De Operationeel Manager en de Franchise Consultants verzorgen onder meer de trainingen op het gebied van producten, computers, hygiëne en service. Vanuit het hoofdkantoor worden alle New York Pizza-vestigingen geregeld bezocht en van deze bezoeken worden rapportages gemaakt. Op die manier kan de uniformiteit en kwaliteit goed worden bewaakt en kan goed overleg plaatsvinden met de franchisenemer over hoe de vestiging naar een hoger niveau te brengen. Door middel van verregaande automatisering zijn wij in staat om op basis van benchmarkgegevens direct goede adviezen te geven.

Op het hoofdkantoor bevindt zich het secretariaat, dat ondersteuning biedt aan de directie en dienst doet als algemene vraagbaak en onder meer de handboeken en de wekelijkse interne nieuwsbrief verzorgt, waarin allerlei relevante informatie voor de franchisenemers staat vermeld.

 

Euro Pizza Products 

New York Pizza heeft een eigen groothandel: Euro Pizza Products. Deze groothandel levert alle pizza-ingrediënten en -benodigdheden aan de New York Pizza Slice Restaurants en Deliveries. Het assortiment varieert van pizzadeeg en toppings tot en met pizzadozen. Euro Pizza Products hanteert het principe van ‘one-stop-shopping’: alles voor de vestiging wordt dus in een keer bezorgd. Alle producten, zoals het speciale verse pizzadeeg van New York Pizza, wordt volgens eigen geheime receptuur en onder private label vervaardigd. Hierdoor kunnen alle New York Pizza-vestigingen hun productkwaliteit op hetzelfde, constante hoge niveau handhaven en presenteren aan hun klanten. Bovendien kan Euro Pizza Products de prijsvoordelen van grootschalige inkoop doorgeven aan zijn franchisenemers. Voor de productontwikkeling is er ten slotte een aparte testkeuken, zodat New York Pizza samen met de franchisenemers in de Product Commissie telkens weer met nieuwe, spannende producten op de markt kan komen.